noorwegen2011.reismee.nl

laatste dag geiranger

Vrijdag 17 juni

Van Geiranger een tocht langs de gouden route gemaakt naar Åndelsnes, die zonder meer één van de mooiste van Noorwegen mag worden genoemd (ongeschikt voor caravans).

De 'Trollstigvei' (het Trollenpad) is waarschijnlijk de bekendste bergweg van Noorwegen. Het meest tot de verbeelding sprekend is deze slingerroute als men in het noorden begint. Het uitzicht is geweldig als je op de toppen van de Dronning(1.568 m), de Kong (1.593 m) en de Bispe (1.475 m)

(de Koningin, de Koning en de Bisschop) staat en een fantastisch overzicht hebt over de gevolgde slingerende bergweg.

Toen wij op het uitzichtpunt stonden te genieten van het prachtige uitzicht scheerde vlak over ons heen een base jumper (een parachutespringer) die achter ons van de berg was gesprongen en met een luide schreeuw vlak over ons heen kwam. Het hart stond ons in de keel. We voelden de wind die hij maakte duidelijk en even later ging de parachute open en landde hij op de doorgaande weg.