noorwegen2011.reismee.nl

Poolcirkel

Donderdag 7 juli

Bij vertrek uit Fauske is het 18° en een strakblauwe lucht. We treffen het enorm met het weer, het is soms behoorlijk fris geweest, maar regen hebben we nagenoeg niet gehad. Ook vandaag weer een prachtige route gereden over de E6 richting zuiden. Na ongeveer een uur rijden waren we bij de poolcirkel, uiteraard zijn we bij het monument dat daar staat even gestopt. Het was toen op de poolcirkel 25°. Ook hier weer de vele op elkaar gestapelde stenen, een oud Samische gewoonte waarmee ze hopen op deze plek terug te keren.

Blijkt de caravan van Jan en Francis precies op de poolcirkel een lekke band te hebben. Jan lag onder de caravan toen we terugkwamen van het monument en wij vroegen ons al af wat er aan de hand was. Joop bood aan even te helpen en toen hij kracht zette om de bout los te draaien, schoot de sleutel van de bout en Joop struikelde pootje over een meter of twee zijwaarts. Tot grote hilariteit van Francis en Anja, die heel stiekem achter hun hand zaten te lachen. De sleutel bleek niet te passen en gelukkig paste de sleutel van de moover van Anja en Joop wel en toen was het wiel snel gewisseld. In Mo I Rana werd da band snel gerepareerd, dus is alles zonder al te veel oponthoud weer in orde.

Om 15.00 uur stoppen we bij de Osen camping aan de Elsfjord om bij een temperatuur van inmiddels 30° nog een tijdje van de zon en het prachtige uitzicht te genieten. Wel blijken er enorme zwermen grote dazen (heel grote steekvliegen) te zijn waar we een behoorlijke tijd flink last van hebben en ook diverse keren zijn gestoken. Er zijn er vele tientallen gesneuveld. Onder de caravan door liep een hermelijntje, maar die was zo snel, dat we hem niet konden filmen.

Even na zessen kwam er een flinke onweersbui opzetten, die vlak langs de camping trok, wel fantastische wolkenpartijen en dreigende luchten, maar gelukkig tot het moment van het schrijven van dit verslag nog geen echte regen.

Milko en Katinka

hahahahaha we zien de struikel partij voor ons en hebben zonder het gezien te hebben erg moeten lachen SORRY PA! hahahaha. Jullie klein kinderen vinden het nu genoeg geweest zonder jullie, en vragen bijna iedere dag waneer jullie terug komen.
We hopen tot snel
kus uit Eemnes