noorwegen2011.reismee.nl

Runde

Zondag 19 juni

Naar het vogeleiland Runde, wat een bijzondere attractie is en waar natuurliefhebbers honderd-duizenden vogels, zelfs drieteenmeeuwen en verder Jan van Genten, kuifaalscholvers, papegaaienduikers en de zeearend kunnen observeren. Vanaf oktober zijn alle vogels naar hun winterverblijf elders in Europa en is Runde zonder vogels. Ook hebben we getracht de vogels van bovenaf te observeren, maar door een slechte bewegwijzering en een moeilijk begaanbaar pad kwamen we niet op de juiste plek en besloten we ook, omdat het zicht op de top van de heuvel zeer matig was, het er maar bij te laten. Jammer, maar tijdens de boottocht rond het eiland hebben we voldoende vogels kunnen observeren, ook de zeearend in volle vlucht met jong.

Het weer is nog steeds goed, alleen op Runde hing de bewolking wat laag.

's Avonds weer ons spelletje Skip-Bo gespeeld. Toen Francis wakker werd, dacht zij:'Kom ik zet maar vast koffie voor bij het ontbijt' Zij vond het wel wat vreemd licht, maar schonk daar verder geen aandacht aan. Toen keek zij op haar horloge en zag tot haar verbazing dat het één uur in de nacht was. Hiermee wordt duidelijk aangegeven hoe licht het 's nachts nog is. Voor ons weer een hilarisch moment.