noorwegen2011.reismee.nl

Molde

Maandag 20 juni

We hebben na een heel gezellige week afscheid moeten nemen van Anja en Pim, die weer zuidwaarts reizen. Na enige tijd kregen we een SMS dat zij per veerpont over moesten en dat er twee van dezelfde steiger vertrokken, met het gevolg dat zij de verkeerde ferry kozen en dus weer terug moesten, je kunt ze ook niet alleen laten reizen, want toen we vanaf Runde kwamen koos Anja ook de verkeerde weg naar de camping.

Wij vervolgen onze reis en zijn na ongeveer 80 km. in Molde aangekomen en hebben een prachtige plek aan het water.

's Middags een rondrit gemaakt over de zogenaamde Atlanterhavsveien, een ca. 8 km lange weg over verschillende bruggen die de kleine eilanden bij de ingang van de Kornstadfjord met elkaar verbinden. Deze weg is tegenwoordig de belangrijkste toeristische attractie tussen Molde en Kristiansund. Enerzijds werd door deze weg in infrastructuur verbeterd, anderzijds is het één van de weinige mogelijkheden om vanaf het vasteland te kunnen genieten van de schereneilanden en de open zee. Bij kalm weer is hier vaak ieder plekje door sportvissers bezet en bij een stevige noordwestenwind is het schouwspel van het razende natuurgeweld schitterend. Via Bud, een klein vissersplaatsje, teruggereden naar de camping en daar nog even genoten van de zon en het uitzicht vanaf onze plek.

We blijken vlak naast de start- en landingsbaan van het vliegveld van Molde te staan, maar het stoort niet, want er gaan niet veel vliegtuigen.