noorwegen2011.reismee.nl

rustdag Molde

Dinsdag 21 juni

De langste dag van het jaar, dus in noordelijk Noorwegen wordt het nu helemaal niet donker meer, een vreemde gewaarwording om gedurende 24 uur geen lamp nodig te hebben. Je moet echt op het horloge leven, want er is totaal geen benul van tijd. De zon staat om elf uur 's avonds nog hoog aan de hemel.

We besloten er vandaag een rustige dag van te maken, even Molde in om wat boodschappen te doen en een beetje rond te kijken. Er staat een bijzonder gebouw, bijna helemaal van glas in de vorm van een zeilboot. Het uitkijkpunt, op de kaart aangegeven wordt niet gevonden, in de omgeving staat geen enkel bord wat aangeeft waar dit punt zou kunnen zijn, nou dan maar weer terug naar de camping om de verdere reisplannen uit te werken.

We hebben in Molde eindelijk een redelijk Internetverbinding al is de signaalsterkte bijna altijd zeer laag, dus hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om het verslag volledig bij te werken. Als het verslag wat vertraagd doorkomt weten jullie de redenen.