noorwegen2011.reismee.nl

Foroya

Maandag 27 juni

Het weer is geweldig, het is vroeg in de ochtend al 21° en de zon staat aan een staalblauwe wolkenloze hemel.

We vervolgen de Rv17 (de route kan thuis dus worden gevolgd) en genieten van de vele geweldige vergezichten met de fjorden en de besneeuwde bergen. De reis verloopt voorspoedig, de temperatuur liep onderweg op tot maar liefst 26°

Om 14.10 uur kwamen we bij de boot van Kilboghamn naar Jektvik en die bleek tien minuten daarvoor vertrokken en om 16.40 vertrok de volgende boot, dus 2 ½ uur wachten. Dan maar koffie en thee gezet, de stoelen tevoorschijn gehaald en in de volle zon lekker zitten genieten. Het lijkt wel vakantie, geen files, geen stress. We zijn nu vlak bij de poolcirkel.

Tijdens het wachten het reisverslag van een paar dagen geschreven, helaas was het de laatste dagen niet mogelijk een verslag te versturen, er was gewoon geen internetverbinding.

De overtocht naar Jektvik duurde ruim een uur en halverwege passeerden we de poolcirkel. Gelukkig was er in Jektvik een tankstation en de supermarkt stond op het punt te sluiten, toch nog op de valreep wat boodschappen kunnen doen. Op het gehele eiland geen camping te vinden, dus nog een keer met de boot (nu maar 10 minuten) en op bijna een kilometer vanaf het haventje is gelukkig een camping waar we even voor 8 uur aankwamen.