noorwegen2011.reismee.nl

Ramberg

Donderdag 30 juni

We besloten een 'vroege boot' naar de Lofoten te nemen, onze 15e overtocht per boot, van Bornes naar Lødingen, dus om 09.15 uur vertrokken we al. Het zicht was slecht, helaas dus nog geen mooi uitzicht op de naderende Lofoten. Het is niet anders. Na ongeveer een uur varen kwamen we op de Lofoten aan en tijdens de rit verbeterde het weer aanzienlijk, al bleven de hoge bergen nog wel achter de wolken verborgen. 's Middags brak zelfs de zon af en toe door. Wel blijft het nog koud (11°).

Tegen beter weten in zitten we toch buiten voor de caravan en als het zicht morgen beter wordt, daar vertrouwen we op, dan gaat de tocht over de Lofoten verder, anders wachten we een dag. We zijn gekomen tot in Ramberg, ± 35 km vanaf Å de plaats met de kleinste plaatsnaam ter wereld.

Om 12 uur 's nachts kun je de middernachtzon boven de Atlantische Oceaan fantastisch zien. De zon zakt tot net boven de horizon en klimt dan weer omhoog. Vannacht hing er een lage bewolking boven de Oceaan waar de zon achter bleef, maar wat een prachtig schouwspel opleverde. Verdeer was de lucht helder. De vooruitzichten zijn, dat er minder bewolking komt, dus we hopen de echte middernachtzon nog te kunnen zien.