noorwegen2011.reismee.nl

Sortland

Zondag 3 juli

Om 12 uur vannacht inderdaad de middernachtzon gezien, de bewolking verdween ineens en dus konden we van het prachtige schouwspel genieten. Zelfs Jan is er voor opgebleven.

Vreemd, dat de zon 24 uur in het rond draait zonder onder te gaan. Nu we het echt hebben gezien kunnen we opgelucht verder reizen.

Tot onze vreugde scheen de volgende morgen de zon nog steeds en daardoor werd de temperatuur ook weer aangenamer. Inmiddels hebben we de Lofoten achter ons gelaten en zijn na een prachtige rit via Henningsvær (een klein pittoresk vissersdorp dat op een groep kale, rotsachtige schereneilandjes ligt, waar enorme stokvisstellages staan. In de haven van Henningsvær staan grote pakhuizen waarin gedroogde vissen en vissenkoppen ruikbaar gereed liggen om verscheept te worden, o.a. naar Nigeria, waar de vissenkoppen als delicatesse worden gegeten.)

Van Henningsvær reden we naar Sortland.

Voor onze 16e overtocht met de boot richting Sortland moesten we wel 1 ½ uur wachten omdat een afslag was gemist. We zagen de boot net wegvaren toen we bij de steiger aankwamen. Heerlijk in de zon zitten wachten, de tijd vliegt en voor je het weet zit je weer op de boot, op weg naar de volgende bestemming.

Het plan is om in Stø op walvissafari te gaan, dat zal volgens de planning op dinsdag moeten gaan gebeuren.

femke en harald

jeetje wat zijn jullie noordelijk! hoeveel noordelijker gaan jullie nog? en wat bijzonder een walvissafari, veel plezier! groetjes uit amersfoort

anja en joop

we volgen jullie met je mooien verhalen en zijn blij dat het nu een betje mooi weer is henk en jenny.

jenny en henk

wevolgen jullie en zijn blij dat het voor jullie nu een beetje mooi weer is verder nog veel plezier. jenny en henk